Przegląd kulturowy 8/2023

W sierpniu miałam trochę więcej wolnego czasu, więc więcej udało się przeczytać i obejrzeć 🙂 Skończyłam dwie mangowe serie zaczęte daaawno temu, wciągnęłam się w nowe anime i cierpię, bo muszę czekać na ciąg dalszy, odkryłam fajny zespół reggae punkowy.

Zaczęłam oglądać nowy sezon Heartstoppera, ale na zaczęciu się skończyło, jakoś tak nie mogę, choć pierwszy sezon szybko pochłonęłam. Podobnie wisi mi też zaczęty drugi sezon Dobrego doktora, chyba mogę go już zaliczyć jako porzucony :p

Książkowo:

  • Graham Masterton Szkarłatna wdowa (Beatrice Scarlet, t. 1) – czytadełko do tramwaju
  • Serhij Żadan Internat – dobre, i tak jak twierdzi blurb, ma coś z Drogi McCarthy’ego (a Droga wspaniała, polecam)
  • Travis Baldree Legendy i latte – sympatyczne i przyjemne fantasy o zakładaniu kawiarni i wartości przyjaźni
  • Daniel Weisser Królowa Gór – dobre, specyficzne; trudny temat choroby i eutanazji (przy czym nie jest to ckliwa, łzawa historia); pięknie wydane: na pierwszy rzut oka książka się nie wyróżnia, ale użyty papier i wykończenie okładki sprawiają, że nie chce się jej wypuszczać z rąk
  • Graham Masterton Sabat czarownic (Beatrice Scarlet, t. 2)

Mangowo:

  • Yukito Ayatsuji, Hiro Kiyohara Another, t. 1 – pierwszy raz zaczęłam serię czytać w 2013 roku, więc zeszło mi na jej skończenie 10 lat (nie miałam wtedy wszystkich tomów). Przy obecnym podejściu stwierdziłam, że to nie mój typ historii, horror z mroczną tajemnicą, jednak w miarę czytania się wciągnęłam. Mogę więc stwierdzić, że manga jest dobra, bo potrafi zaciekawić nawet kogoś niezainteresowanego.
  • Yukito Ayatsuji, Hiro Kiyohara Another, t. 2
  • Yukito Ayatsuji, Hiro Kiyohara Another, t. 3
  • Yukito Ayatsuji, Hiro Kiyohara Another, t. 4
  • Miya Tokokura Wędrując linią życia – ciekawe zakończenie, wydaje mi się, że jednotomowe BL-ki rzadko zahaczają o starość bohaterów
  • Yuki Urushibara Mushishi, t. 1 – tę serię zaczęłam czytać w 2011, potem wróciłam do niej w 2014, a teraz w końcu przeczytałam całość. No i co tu dużo mówić: Ginko ❤
  • Yuki Urushibara Mushishi, t. 2
  • Yuki Urushibara Mushishi, t. 3
  • Yuki Urushibara Mushishi, t. 4
  • Yuki Urushibara Mushishi, t. 5
  • Yuki Urushibara Mushishi, t. 6
  • Yuki Urushibara Mushishi, t. 7
  • Yuki Urushibara Mushishi, t. 8
  • Yuki Urushibara Mushishi, t. 9
  • Yuki Urushibara Mushishi, t. 10
  • Kei Ichikawa Uśmiechnij się do mnie

Animcowo:

  • The Rising of the Shield Hero (sezon 1, 2019) – całkiem ok, trochę marszczę nos na harem wokół głównego bohatera
  • The Rising of the Shield Hero (sezon 2, 2022)
  • Jujutsu Kaisen (sezon 1, 2020-2021) – ❤ ❤ ❤ chcę więcej tu i teraz!
  • Jujutsu Kaisen 0. The Movie (2021)
  • Death Parade (2015)

Filmowo:

  • Obiecująca. Młoda. Kobieta (2020)
  • Psie pazury (2021)
  • Dorwać Cartera (2000) – słabe

Serialowo:

  • Black Summer (sezon 1, 2019) – ta sama zombie-zaraza, z którą mierzą się bohaterowie serialu Z Nation, tylko tu wydarzenia dzieją się bliżej początku zarazy. I klimat jest inny, bo Z Nation było robione z przymrużeniem oka, a Black Summer jest na poważnie. Osobiście wolę Z Nation.
  • Black Summer (sezon 2, 2021)

Muzycznie:

  • Top artyści:
    1. SiM – ❤
    2. Wilki
    3. 3 Doors Down
    4. Blackpink
    5. Krzysztor Zalewski
  • Top piosenki:
    1. SiM Devil in Your Heart
    2. Omoinotake Shiawase – opening do Horimiya: Pieces
    3. Jann Smile
    4. Daria Zawiałow Złamane serce jest ok
    5. SiM Under the Tree

4 uwagi do wpisu “Przegląd kulturowy 8/2023

  1. Oooo witam witam w świecie Jujutsu Kaisen. Drugi sezon już oglądasz? Ja drepczę czekając na kolejny odcinek. A co Death Parade to pamietam moje zaskoczenie, jak zaczęłam to oglądać. Znałam opening i nie wiem, czego się spodziewałam, ale na pewno nie takiego klimatu anime.
    Znowu też przypominasz mi o magach, które mam na liście do przeczytania, co nie jest dobre, bo mam coraz większe problemy z wyborem (niekończąca się lista mang i anime), a na dodatek przypomniałaś mi, że dawno nie sięgałam po G. Mastertona, więc też mogłabym coś przeczytać. Co do seriali to kolejna długa lista. No ale ostatnio wygrał One Piece, który pochłonęłam błyskawicznie. A Ty oglądałaś? Albo zamierzasz?

    Polubienie

    • Drugiego sezonu JK jeszcze nie zaczęłam, bo nie chciałam się katować cotygodniowym czekaniem na odcinek, ale nie wiem, jak długo w tym wytrwam. Opening do Death Parade wydaje mi się być dość znany i wprowadzający w błąd swoją tanecznością 😀
      Niekończące się listy mang, anime, filmów, seriali, książek to przecież niekończący się temat. I ciągle coś dochodzi: pojawiają się nowe rzeczy, o innych sobie przypominasz, jeszcze inne zostają odgrzebane, bo np. wychodzi nowy przekład i niby fajnie, ale gdzie czas na to?
      Netfliksowego OP nie widziałam jeszcze, bo w zasadzie to nie znam oryginału i pomyślałam, że najpierw się z nim zapoznam, więc zaczęłam oglądać anime – na razie idzie mi powoli, może z czasem się wciągnę, choć 1000 odcinków przeraża.

      Polubione przez 1 osoba

      • Hahaha, no mnie tez te ponad 1000 odcinków przeraża, ale przekonał mnie jeden fan OP, mówiąc że warto, bo zaczynając teraz powoli, będzie można uczestniczyć na bieżąco w chwili, gdy nastąpi koniec historii (za jakieś mniej więcej dwa lata). Także ogladam sobie powolutku jeden odcinek dziennie i jakoś leci. A serial serio wyszedł im świetnie, choć oczywiście nie jest to 1 do 1, ale najlepszy live action jaki widziałam.
        Co do JJK to w sumie dobra podejście, tym bardziej ze po 5 odcinku mieliśmy przerwę przed drugą częścią sezonu 🙈 no ale co zrobić 😅
        A co do czasu to go zdecydowanie na wszystko brakuje. Tak jak pieniędzy na nowe mangi/książki i miejsca na półkach 🤣 uwielbiam mieć w domu biblioteczkę ale chcąc mieć wszystko chyba musiałabym otworzyć bibliotekę 🤣 moze jednak wtedy mogłabym czytać całymi dniami 🤔

        Polubienie

Dodaj komentarz