Mangowy rynek 2014

Ten rok to prawdziwa rewolucja na rynku mangowym i katorga dla portfela! Ukazuje się drugie „pierwsze” LN (Na skraju jutra wydane przez „zwykłe” wydawnictwo jako „zwykła” książka) oraz trzecie „pierwsze” LN (SAO wydane przez wydawnictwo mangowe i wydawane jako LN; pierwsze LN to Miłość na uwięzi z 2003 r. od Saishy). JPF do serii seinen dorzuca serię josei. Prawdziwą gratką dla fanów było też wydanie ostatniego tomu Evy w dniu światowej premiery. Kolejne tomy Naruto ukazują się coraz rzadziej, ponieważ nadgoniły tomy japońskie. Pojawiają się w ich ofercie dwa hitowe tytuły: Atak tytanów i Berserk, a z autorów długo wyczekiwana Riyoko Ikeda. Waneko rozpoczyna wydawanie Jednotomówek Waneko, startują też z KuroBasu. Kotori decyduje się na publikację prac Katt Lett, popularnej polskiej twórczyni webkomiksów i powieści (czy opowiadań – w każdym razie form pisanych) – dostajemy pierwszy tom Exitusa i opowiastkę Styczniowe duchy. Hunting for Online Demons. No i kolejny tom Opowiadań Kotori, trzeci już. Hanami skupia się na Monsterze w wydaniu 2w1. Gekigę serwuje Wydawnictwo Komiksowe w postaci wielgachnej mangowej autobiografii Yoshimo Tatsumiego, autora wydanych u nas Kobiet. Na rynku pojawia się też kolejny gracz, Ringo Ame z Krakowa. Oferują ciekawe tytuły, ale regularność wydawania mocno u nich kuleje. Studio JG porywa się na uwielbianego przez niektórych Lovelessa wraz z artbookiem. Pojawia się też parę innych serii, które sprawią potem problemy (obsuwy w wydawaniu z powodu problemów ze zdobyciem dalszych licencji czy coś w ten deseń) i przyczynią się do zniecierpliwienia fanów. Decydują się także na wydawanie komiksów zachodnich związanych z Cartoon Network, na pierwszy ogień idzie Adventure Time. Ciekawostką jest wydana przez Paulistki komisowa biografia św. Teresy z Avila.

Ukazuje się ostatni, piąty numer magazynu „Asia on Wave”, redakcja nie składa jednak broni i pracuje nad czasopismem pod nową nazwą.

Na koniec trochę prywaty: tak patrzę na to, co oni wszyscy tu powydawali i tak sobie myślę, że powariowali, bo przecież biedny fan (jak ja) nie jest w stanie kupić wszystkiego, co go interesuje 😛 Dla mnie osobiście rok 2014 był rokiem pisania magisterki o działalności polskiego fandomu, więc w ramach przygotowań intensywnie śledziłam wtedy nasz rynek i cierpiałam bardzo na myśl o tych wszystkich mangach, które mieć bym chciała, ale nie mogę bo brak kasy, miejsca itp. (głównie kasy). W sumie to dalej cierpię z tego powodu i wielu z nich nadal nie mam, choć chcę je równie mocno jak wtedy. A tak na serio to ten rok jawi mi się jako niesamowity rozkwit naszego mangowego rynku, ogromny wybór tytułów, ciekawe serie wydawnicze, dostrzeganie różnych grup odbiorców, sięganie po jednotomowe wydania, po klasykę etc.

 

Ukazały się:

Galeria Książki:

  • Na skraju jutra – LN, jednotomówka

= 1 LN

Hanami:

  • Monster t. 1-3 – nowość
  • Samotny smakosz – jednotomówka  

= 4 tomy

JPF:

  • Abara – MM, jednotomówka
  • All You Need is Kill t. 1-2 – ss, nowość, koniec
  • Another t. 3-4 – ss, koniec  
  • Atak tytanów t. 1-3 – nowość
  • Berserk t. 1-2 – ss, nowość
  • Black Paradox – MM, jednotomówka
  • Bleach t. 32-36
  • Blue Heaven t. 1-3 – ss, nowość, koniec
  • Było ich jedenaścioro – MM, jednotomówka
  • Dr. Slump t. 28-34
  • Goth – ss, jednotomówka
  • Hideout – ss, jednotomówka
  • Judge t. 2-5
  • Kobato t. 2-5
  • Mój drogi bracie – MM, jednotomówka
  • Naruto t. 63-65
  • Neon Genesis Evangelion t. 14 – koniec
  • One Piece t. 26-30
  • Remina. Gwiazda piekieł – MM, jednotomówka
  • Rewolucja według Ludwika t. 1-2 – sj, nowość
  • Służąca Przewodnicząca t. 2-4
  • Soul Eater t. 7-10

= 57 tomów

Kotori:

  • *Exitus Letalis t. 1 – pl, nowość
  • Kwiaty grzechu t. 2-4
  • Labirynt uczuć – jednotomówka
  • Seven Days t. 1-2 – nowość, koniec
  • Sword Art Online t. 1 – LN, nowość
  • *Viva la FIFA t. 1 – pl, nowość
  • Zakochany tyran t. 4-7
  • Złamane skrzydła t. 1 – nowość

= 13 tomów + 1 LN

Paulistki:

  • Święta Teresa z Avila – jednotomówka

= 1 tom

Ringo Ame:

  • Bezsenne noce t. 1 – nowość
  • Dia Game – jednotomówka
  • Lament jagnięcia t. 1 – nowość
  • Przekleństwo siedemnastej wiosny t. 1-2 – nowość, koniec

= 5 tomów

Studio JG:

  • Acid Town t. 1-3 – nowość
  • Axis Powers Hetalia t. 6 – koniec
  • Demon Maiden Zakuro t. 5-7
  • Emma t. 2-6
  • Giga Tokyo Toy Box t. 1-2 – nowość
  • Girl Friends t. 1 – nowość
  • Girls Und Panzer t. 1-3 – nowość
  • Haganai. Nie mam wielu przyjaciół t. 1 – nowość
  • Kokoro Connect t. 3-5 – koniec
  • Książę Piekieł t. 1-3 – nowość
  • Loveless t. 1-3 – nowość
  • Loveless. Your Eyes Only – artbook, jednotomówka
  • No. 6 t. 1 – nowość
  • Olimpos t. 1-2 – nowość, koniec
  • Opowieść Panny Młodej t. 3-5
  • Prophecy t. 3 – koniec
  • Reversal t. 1 – nowość
  • Spice and Wolf t. 5-8
  • Toradora t. 3-6 – zrównanie ze stanem japońskim
  • Unbreakable Machine-Doll t. 1 – nowość

= 45 tomów + 1 artbook

Taiga:

  • Czerwona nić przeznaczenia – jednotomówka
  • Egzorcyzmy Marii – jednotomówka
  • Pet Shop of Horrors t. 3-4
  • Walkin’ Butterfly t. 2-4 – koniec

= 7 tomów

Waneko:

  • Ao no Exorcist t. 3-8
  • Are You Alice? t. 1 – nowość
  • Battle Royale t. 11-14
  • Beast Master t. 1-2 – nowość, koniec
  • Black Lagoon t. 10 – zawieszona w Japonii
  • Deadman Wonderland t. 1-4 – nowość
  • Dengeki Daisy t. 13-16 – koniec
  • Dogs t. 5-10 – zrównanie ze staniem japońskim
  • Istota zła – JW, jednotomówka
  • Karneval t. 4-9
  • Kuroko’s Basket t. 1 – nowość
  • Kuroshitsuji t. 15-19
  • Kwiat i Gwiazda – JW, jednotomówka
  • Orange t. 1 – nowość
  • Pamiętnik przyszłości t. 1 – nowość
  • Pandora Hearts t. 9-14
  • Puella Magi Madoka Magica. The Different Story t. 1-3 – nowość, koniec
  • Rock na szóstkę – JW, jednotomówka
  • Silver Spoon t. 2-7
  • Special A t. 13-17 – koniec  
  • Ścieżki Młodości t. 1-6 – nowość
  • Śmiech w chmurach t. 1-2 – nowość
  • Tasogare Otome x Amnesia t. 1-2 – nowość
  • Vampire Knight t. 19 – koniec

= 76 tomów

Yumegari:

  • 6000 t. 3-4 – koniec
  • *Bisu. Ognista Salamandra t. 4 – pl, porzucona
  • Carciphona t. 4 – zrównanie
  • Doll Song t. 1-3 – nowość
  • *OUT – pl, jednotomówka
  • Savage Garden t. 2
  • The Breaker t. 5-6

= 11 tomów

Wydawnictwo Komiksowe:

  • Życie. Powieść graficzna – jednotomówka

= 1 tom

Podsumowanie:

220 tomów, 2 LN i 1 artbook, na które składają się 94 tytuły

w tym:

36 nowych serii (10 Waneko, 3 Ringo Ame, 11 Studio, 5 JPF, 5 Kotori, 1 Yumegari, 1 Hanami)

17 zakończonych serii (5 Waneko, 4 Studio, 1 Taiga, 1 Ringo Ame, 1 Kotori, 1 Yumegari, 4 JPF)

2 porzucone serie (Yumegari i Waneko)

20 jednotomówek (1 Wyd. Komiksowe, 1 Kotori, 3 Waneko, 1 Yumegari, 1 Studio, 2 Taiga, 7 JPF, 1 Ringo, 1 Paulistki, 1 Hanami, 1 Galeria Książki)

26 serii kontynuowanych

 

 

2014-procent

Waneko dalej szaleje, ale wszystkie trzy największe wydawnictwa pną się w górę. Ciasno na wykresach.

 

2014-liczba

11 uwag do wpisu “Mangowy rynek 2014

      • Pisze co myślę
        Mówię co czuje

        A i Pani (Panno?) Frydzio, co myślisz o mangowych figurkach? Akurat Paulina i ja siedzimy w tym mocno (ja preferuje modele), bo nie tylko tomiszcza mang i książek powinny zabierać miejsce w domu ale też plastik i żywica powinien zagrzać miejsce.

        Na część kolekcji można tutaj rzucić okiem:
        http://fejwsi.blogspot.com

        Polubienie

        • Figurki znam głównie z internetu, na żywo jeszcze nigdy żadnej nie widziałam i przynajmniej na razie nie mam parcia, by się w jakąś zaopatrzyć. Ale jeśli ktoś lubi, to czemu nie, no i – nie ukrywajmy – takie figurki świetnie wyglądają na mangowych pólkach 😀
          Na bloga już zaglądałam, a jakże 🙂 Przy okazji przypomniało mi się, jak pierwszy raz zetknęłam się z recenzją figurki w pierwszym kupionym przeze mnie Otaku, to było wielkie „że co?”: bo raz, co to za figurki? a dwa, że jak można je recenzować? A potem przeczytałam tę recenzję i przestałam się dziwić, bo stało się jasne, że można figurki recenzować.
          Formalnie ciągle panno, dla klientów per pani, a tu najlepiej samym nickiem 🙂

          Polubienie

  1. Hehe, pamiętam jeszcze czasy, gdy kupowało się każdą mangę jaka wpadła w rękę, żeby wesprzeć rynek i bo MANGOWE OBRAZKI PO POLSKU. Na tym sentymencie zresztą wrosła pierwsza fala tych „polskich mang” 🙂 A i do mojej kolekcji trafiło trochę paździerza. Dziś już nie nadążam za wszystkim, zwłaszcza te jednotomowe yaoi i yuri mnie zawsze konfudują w sklepie, bo nie śledzę tych nurtów, więc jestem zaskoczona że O, CO TO. Ale wolę tak jak teraz niż tak jak wtedy 😉

    Polubienie

    • Chyba większość woli tak jak teraz niż jak wtedy, przynajmniej można wybrać, co się lubi 🙂
      Ja tam nadążam, nawet jeśli coś nieszczególnie mnie interesuje, ale w końcu kolejne mangowe rynki nie podsumują się same 😛

      Polubienie

  2. O, wtedy kupiłam swoją pierwszą mangę! A nie, to było chyba w styczniu czy lutym 2015, bo były 2 tomy No.6. Ale muszę się pochwalić: wszystkie tytuły od Waneko, JG i większość od JPF-u ZNAM (co nie znaczy, że czytałam).
    Waneko może i szaleje, ale jest to szaleństwo z zachowaniem zdrowego rozsądku, bo to jedno z nielicznych wydawnictw, które w 98% dotrzymuje terminów, a czasem nawet wydaje wcześniej, niż było planowane xD Jestem ciekawa, jak to z nimi będzie w 2016 i 17, bo ich średnia to ok. 14 tomów na miesiąc, a w dodatku od sierpnia, w przeciągu 6 miesięcy, ogłosili chyba z 7, jeśli nie więcej, nowych serii. A podobno jeszcze 15 lutego mają przedstawić jeden nowy tytuł! xD
    I ze wstydem muszę przyznać, że nigdy nie sięgnęłam, i jak na razie nie planuję sięgnąć, po żaden tytuł od od Ringo Ame i Yumegari. Jakoś ich oferta mnie nie przekonuje :/

    PS. Znalazłam dwie literówki: w tytule Kuroko’s Basket i Deadman Wonderland 🙂

    Polubienie

    • Terminowość Waneko faktycznie budzi podziw, widać mają odpowiednią ilość odpowiednich ludzi i ogarnianie tylu tytułów nie sprawia im dzięki temu problemów 🙂 Z roku na rok liczba wydawanych przen nich tomów wzrasta, więc i w 2016 ten trend powinien się utrzymać (jeszcze nie robiłam podsumowania i nie wiem, czy to będzie duży skok, czy delikatny). A 2017 pozostaje tajemnicą 🙂
      Nie ma co się zmuszać do kupowania mang, które cię nie interesują. Od tych dwóch wydawnictw akurat mam jakieś tytuły, ba, przecież przez Yumegari i ich Breakera zaczęłam mangi zbierać, za to zawsze zadziwia mnie, jak mało rzeczy mam od Studia – bodajże tylko dwa tomiki, a przecież wydają serie, które mnie interesują :/
      Dzięki za czujność, poprawiam 🙂

      Polubienie

  3. Wiesz co, przeraża mnie, że Ty robisz takie zestawienia profesjonalnie, magisterka i ogólnie powaga, a ja jestem tak spaczona, że takie wykresy i obliczenia (a czasem nawet jeszcze gorsze) robię sobie dla rozrywki i odprężenia 😀
    Waneko wykonało skok wręcz przerażający, przecież w 2014 wydało 76 tomów, a w 2016 już 127.

    Polubienie

    • Magisterka była, ale już lata temu. Dane owszem zaczęłam zbierać pod pretekstem tej mgr, ale to był tylko pretekst, bo i tak wiedziałam, że nie będą mi potrzebne, więc sobie zbierałam, bo tak. Obecnie to już całkowicie kwestia rozrywki i odprężenia, mało mi było wszelakich zestawień książkowych, więc te mangowe postanowiłam opracować i upublicznić 😀

      Polubienie

Skomentuj

