Mangowy rynek 2013

Rok 2013 to rok debiutu mangowego tygrysa, Taigi, który tygrysem okazał się jednak nie tak pazurzastym (na nieszczęście fanów Pet Shopa). Z okołomangwowych rzeczy, publikowanych przez mangowe wydawnictwa, ukazały się: drugi tom Opowiadań Kotori i – również od nich – dwa tomy powieści Lalkarz Katarzyny Lisowskiej oraz pierwszy tom Rafała Bieleckiego Aniki Stasińskiej; książkami uraczyło nas też Yumegari – mamy Pedagoga Karoliny Wiechowicz i Antologię Białej Lilii – oraz Hanami z nagradzanymi Japońskimi słodyczami Magdaleny Tomaszewskiej-Bolałek. JPF wznawia Dr. Slumpa, a Another rozpoczyna wydawaną w formacie A5 serię seinen. Studio pokusiło się o piękne wydanie Opowieści Panny Młodej, chyba pierwsze na naszym rynku wydanie mangi w twardej oprawie (edit: to pierwsza seria w twardej oprawie, wcześniej z taką ukazały się mangi od Hanami: Ikar i Mój rok. Wiosna).

Ogólnie jest to rok bardzo urodzajny w nowości.

Dodatkowo pojawia się nowe czasopismo o tematyce azjatyckiej, „Asia on Wave”, którego głównodowodzącą jest Martyna Raszka, odpowiedzialna za powstanie (nieistniejącego jeszcze w 2013 r.) Wydawnictwa Dango.

 

Ukazały się:

Hanami:

  • Balsamista t. 7 – koniec
  • Ikigami t. 9-10 – koniec
  • Pluto t. 8 – koniec

= 4 tomy

JPF:

  • 7 miliardów igieł t. 1-2 – MM, nowość, koniec
  • Another t. 1-2 – ss, nowość
  • Bleach t. 24-31
  • DN Angel t. 14-15 – zawieszona w Japnii
  • Doubt t. 1-4 – koniec
  • Dr. Slump t. 26-27 – wznowienie
  • Gyo – MM, jednotomówka
  • Judge t. 1 – nowość
  • Kobato t. 1 – nowość
  • Naruto t. 58-62
  • One Piece t. 19-25
  • Ouran High School Host Club t. 15-18 – koniec
  • Resident Evil t. 3-5 – koniec
  • Służąca Przewodnicząca t. 1 – nowość
  • Soul Eater t. 2-6

= 45 tomów

Kotori:

  • Kwiaty grzechu t. 1 – nowość
  • Szkarłatny kwiat – jednotomówka
  • Zakochany tyran t. 1-3 – nowość

= 5 tomów

Studio JG:

  • Alicja w Krainie Serc t. 6 – koniec
  • Axis Powers Hetalia t. 5
  • Demon Maiden Zakuro t. 3-4
  • Drug-on t. 4-5 – koniec
  • Emma t. 1 – nowość
  • Kokoro Connect t. 1-2 – nowość
  • Opowieść Panny Młodej t. 1-2 – nowość
  • Prophecy t. 1-2 – nowość
  • Rappa t. 1-2 – nowość, koniec
  • Spice and Wolf t. 1-4 – nowość
  • Toradora t. 1-2 – nowość
  • Ty i ja etc. – jednotomówka
  • Vassalord t. 4-7 – koniec

= 25 tomów

Taiga:

  • Pet Shop of Horrors t. 1-2 – nowość
  • Strażniczka Orelianu – jednotomówka
  • Walkin’ Butterfly t. 1 – nowość

= 4 tomy

Waneko:

  • Ao no Exorcist t. 1-2 – nowość
  • Battle Royale t. 6-10
  • Dengeki Daisy t. 7-12
  • Dogs. Stay Dogs Howling in the Dark – jednotomówka
  • Dogs t. 1-4 – nowość
  • Hatsukoi Limited t. 1-4 – nowość, koniec
  • Kagen no Tsuki t. 2-3 – koniec
  • Karneval t. 1-3 – nowość
  • Kuroshitsuji t. 9-14
  • Pandora Hearts t. 3-8
  • Puella Magi Madoka Magica t. 1-3 – nowość, koniec
  • Silver Spoon t. 1 – nowość
  • Special A t. 7-12
  • Vampire Knight t. 17-18
  • Welcome to the N.H.K. t. 4-8 – koniec  

= 56 tomów

Yumegari:

  • 6000 t. 1-2 – nowość
  • *Basement – pl, jednotomówka
  • *Bisu. Ognista Salamandra t. 2-3 – pl
  • Carciphona t. 3
  • Grimms Manga t. 2 – koniec
  • Niebiańska podróż feniksa t. 1 – nowość
  • *Over Eyes 1 – pl, nowość, porzucona
  • Savage Garden t. 1 – nowość
  • The Breaker t. 1-4 – nowość

= 14 tomów

Podsumowanie:

149 tomów, na które składa się 61 tytułów

w tym:

27 nowych serii (6 Waneko, 2 Taiga, 7 Studio JG, 5 JPF, 2 Kotori, 5 Yumegari)

16 zakończonych serii (4 Waneko, 4 Studio, 1 Yumegari, 4 JPF, 3 Hanami)

2 porzucone serie (Yumegari i JPF)

6 jednotomówek (1 Kotori, 1 Waneko, 1 Yumegari, 1 Studio, 1 Taiga, 1 JPF)

15 serii kontynuowanych

2013-procent

Waneko szaleje w tym roku 🙂

 

2013-liczba

4 uwagi do wpisu “Mangowy rynek 2013

  1. Panna Młoda jest raczej pierwszą serią w twardej oprawie – wcześniej Hanami wydało w twardej Ikara i Mój Rok chyba też taką miał (nie mam go, kiedyś tylko przeglądałam w sklepie). Bardzo ładne wydanie ogólnie, szkoda tylko, że JG nie wydaje rzeczy regularnie i na czas 😐
    Jeśli o Taigę chodzi to tak, Pet Shop płaku płaku, ale ja nadal odczuwam ulgę, że Walkin’ Butterfly ukończyli – napaliłam się na ten tytuł już przy zapowiedzi i dostarczył wszystkiego czego oczekiwałam, a nawet trochę więcej.
    Dr. Slump też dobry, bardzo się cieszę, że ukończyli to i że Boginki też pociągnęli dalej – Juras i Aralka najlepsi najśmieszniejsi 😀

    Lubię to

    • Ikara i Mojego roku na żywo nie widziałam, więc mi umknąęło, ale faktycznie są w twardej oprawie.
      Motylek był cudny ❤ Taiga – szczęście w nieszczęściu – zostawiła tylko jedną niedokończoną serię, więc aż tak źle nie jest. Ringo Ame ma takie trzy.

      Lubię to

  2. Chciałabym mieć u siebie Walkin’ Butterfly… Słyszałam i czytałam, chyba nawet u Ciebie, że to dobra seria. Poza tym w końcu większość serii znam! W poprzednich latach coś tam kojarzyłam, ale że z mangą i anime znamy się dosyć krótko, bo zaledwie trzy lata, to raczej niczego z nich nie mam. A Opowieść Panny Młodej jest taka śliczna ❤ Jak wspomniała Stefania: gdyby jeszcze JG wydawało regularnie…

    Lubię to

    • Mi się Motylek podobał, więc mogło być u mnie, raczej dobrze o nim pisałam 🙂
      Dla mnie też w tych mangowych podsumowaniach zaczyna się czas, kiedy większość serii przestaje być tylko nazwą wyczytaną w Internecie, pamięta się zapowiedzi etc.
      Oj tam, nie rozumiem Waszego narzekania na Studio, przecież oni tylko dbają o nasze portfele, bo przecież mniej nas będzie kosztować kupienie tomiku raz w roku niż kilku wydawanych regularnie 😉

      Lubię to

Skomentuj

