Les Bijoux t. 3

Ale to już było

Les Bijoux Sang-Sun Parka i Eun-Ha Jo – recenzyjka tomu 3

 

les bijoux 3Trzeci tom Les Bijoux zostawił mnie z mieszanymi uczuciami. Lapis trafił do plemion pustyni, skupionych wokół następnej kopalni, rządzonej – a jakże – przez tyrana. Nasz dzielny główny bohater oczywiście próbuje się mu przeciwstawić i ulżyć uciśnionemu ludowi. Diament wciąż rozszerza swoje panowanie, atakując kolejne królestwa. Do tego znów między wrogimi sobie bohaterami rodzi się miłość i to w dokładnie takich samych okolicznościach, jak w tomie poprzednim (tyran więzi dziewczynę z plebsu, w której w zasadzie zakochuje się od pierwszego wejrzenia; ona z czasem zaczyna odwzajemniać uczucie i ulega mu). Ponownie mamy też postać tyrana, którego nie można jednoznacznie ocenić.

I tak patrzę na to, co wyżej wypisałam, i dochodzę do wniosku, że to te same chwyty, które autorzy zaprezentowali nam poprzednio i za które ich chwaliłam. Teraz jednak mam wątpliwości – nie do samych chwytów, ale do ich powtarzania w tak krótkim odstępie fabularnym. Mimo tego tomu nie czytało się szczególnie źle i cały czas opowieść utrzymuje się na przeciętnym (w dolnej granicy przeciętności) poziomie. Zastanawiam się tylko, czy wątek Siliki i Piropa wniesie coś do tej historii, bo w zasadzie poświęcono mu prawie cały tomik, a nic z niego nie wynika.

Cóż jeszcze serwuje nam tomik? Od twórców dostajemy mniej humoru, więcej dramatyzmu i tandetnego patosu, od polskiego wydawcy masę różnorakich błędów językowych i wydanie równie kiepskie jak poprzednie.

 

***

 

A potem nachodzi mnie myśl, że w porównaniu z np. uwielbianym przeze mnie Śmiechem w chmurach to Les Bijoux jest słabe, a nie przeciętne. I czemu ja w ogóle tracę czas na czytanie tego czegoś, zamiast zabrać się za tytuły, które naprawdę by mnie wciągnęły, pochłonęły i zawładnęły moją wyobraźnią na co najmniej kilka dni?

 

Tytuł Les Bijoux 3
Autor Sang-Sun Park (rys.), Eun-Ha Jo (scen.)
Seria wydawnicza Heart (vol. 3)
Tytuł oryginalny Les Bijoux
Wydawnictwo oryginalne, rok Daiwon, 2000
Kraj Korea
Tłumaczenie Katarzyna Demusiak
Miejsce i data wydania Wesoła, lipiec 2005
Wydawnictwo Kasen
Wydanie I
Strony 186
ISBN tomu 83-60161-03-8
ISBN serii
Format B6+ (~12,8×19,2 cm)
Okładka i inne miękka
Zalecenia wiekowe wydawcy od 15 lat
Odbiorcy shoujo / shounen
Gatunek / tagi przygodowa, fantastyka, romans, przeszłość, zmiana płci
Cena okładkowa 16,00

 

Dostęp: pożyczona

Kraków, 18 sierpnia 2016

 

Skomentuj

