Tokyo Toy Box t. 2

Gra o grę

Tokyo Toy Box Takahiro Ozawy i Asako Seo – recenzja tomu 2

 

Tokyo-Toy-Box-2-Strasznie trudno było mi się zabrać za tę recenzję – drugi tom Tokyo Toy Box utrzymuje poziom tomu pierwszego (nie rozczarowuje ani nie zaskakuje niczym nowym), można by więc przepisać poprzednią opinię i na tym zakończyć. Bo w zasadzie obie części różnią się tylko treścią.

W tej odsłonie mangi biznespanna coraz bardziej angażuje się w pracę w małej wytwórni gier. Dzięki zleceniu na zagraniczną edycję Samurai Kitchen Studio G3 ma szansę wreszcie odbić się od dna, a pracowników dodatkowo motywuje wizja przygotowywania kontynuacji. Ale, jak to w życiu bywa, nie zawsze wszystko idzie zgodnie z planem. W grze zostaje wykryty poważny błąd, którego naprawienie opóźni jej ukończenie. Dodatkowo zleceniodawca planuje wykupić prawa autorskie, a tym samym samemu stworzyć sequel…

W miarę rozwoju wypadków problemów pojawia się więcej, dzięki czemu manga jest naprawdę interesująca. Dwójka głównych bohaterów, poza tym, że ciągle się ze sobą spiera, jednocześnie przyciągając się nawzajem i przywiązując do siebie, musi odpowiedzieć sobie na pytania o swoją przyszłość. Taiyo staje przed koniecznością podjęcia decyzji dotyczącej dalszego funkcjonowania Studia G3, z kolei przed Tsukiyamą pojawia się możliwość powrotu do dawnej pracy. Oboje muszą się więc zastanowić, czego chcą i jak to osiągnąć (zresztą, nie tylko oni, to samo tyczy się innych bohaterów).

Pod względem wydania tomik niewiele różni się od poprzedniego. Dostajemy kolorową, błyszczącą obwolutę – tym razem z Tsukiyamą z przodu, z tyłu ponownie krótki opis fabuły. Pod spodem mamy czarno-białą okładkę stylizowaną na opakowanie gry komputerowej, w środku kolorowe strony ze spisem treści, a na końcu dodatkowe informacje, mini-komiks i słowniczek pojęć i nazw. Językowo jest ok, choć nie obyło się bez błędów – ja wyłapałam dwa: źle podzielony wyraz „biznespanna” gdzieś na końcu tomu oraz „żesz” zamiast „żeż” (i wcale nie przekonuje mnie fakty, że to stylizacja na gwarę; poza tym to nie pierwszy raz, kiedy w publikacjach Studia JG spotykam się z zapisywaniem partykuły wzmacniającej „-ż” jako „-sz”).

Wygląda na to, że ten wpis będzie króciutki, bo zmierzam do podsumowania :). Drugi tom Tokyo Toy Box oferuje nam po prostu dalszy ciąg interesującej, choć pozbawionej fajerwerków akcji osadzonej w świecie producentów i twórców gier komputerowych. Mamy też kontynuację wątków z życia osobistego bohaterów plus obowiązkowy humor, czyli wszystko to, co już znamy z tomu pierwszego. Jeżeli więc początek się komuś spodobał, powinien sięgnąć po następną część.

 

Tytuł Tokyo Toy Box 2
Autor Takahiro Ozawa, Asako Seo
Seria wydawnicza
Tytuł oryginalny Tokyo Toy Box 2
Wydawnictwo oryginalne, rok Gentosha, 2007
Kraj Japonia
Tłumaczenie Paulina Ślusarczyk
Miejsce i data wydania Warszawa, czerwiec 2012
Wydawnictwo Studio JG
Wydanie I
Strony 231
ISBN tomu 978-83-61356-48-6
ISBN serii
Format B6+ (~12,8×18,8 cm)
Okładka i inne miękka + obwoluta ze skrzydełkami
Zalecenia wiekowe wydawcy
Odbiorcy seinen
Gatunek / tagi komedia, obyczajowa, romans, współczesność
Cena okładkowa 22,90 (w tym 5 % VAT)

 

Dostęp: Biblioteka Jagiellońska

Kraków, 1 marca 2015

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s