Noragami

EP10_-_Yato_and_the_Sekki_2Noragami – anime, do obejrzenia którego zachęciło mnie AMV pt. Give Me Your World. Urzekły mnie oczy bohaterów, do tego wyglądało na to, że będzie to mieszanka akcji i romansu (czyli coś dla mnie). Chciałam się też przekonać, czy historia opowiedziana w fanowskim filmiku pokrywa się z tą oryginalną.
Więc obejrzałam i oceniam Noragami jako dobre anime. Są walki między bogami i zjawami, jest rodzące się uczucie i przyjaźń, są różne problemy, ale i dużo humoru, a to wszystko w wykonaniu całej gamy interesujących i sympatycznych postaci. Podobał mi się ich wygląd, charaktery, relacje. Co do akcji mam jednak pewne zastrzeżenia: 1. finałowy wątek z wspomnieniami Hiyori wydaje się taki upchany, jakby autorzy za dużo czasu antenowego poświęcili kształtowaniu się relacji między Yato i Yukine; 2. po seansie pozostają pewne niedomówienia, niewyjaśnione kwestie, dlatego anime sprawia wrażenie zajawki mającej zachęcić do czytania kolejnych rozdziałów mangowego pierwowzoru. Jeżeli taki faktycznie był cel, to w moim przypadku został on osiągnięty. Rzuciłam okiem na mangę i zakochałam się w rysunkach. Są bardzo ładne i w jakiś sposób kojarzą mi się z rysunkami Takeshiego Obaty – może dlatego, że na moje oko (a żadnym grafikiem ani twórcą tego typu nie jestem) są dobrze dopracowane, mocne, z głęboką czernią.
Wracając jeszcze do anime: do moich ulubionych fragmentów należą te, kiedy Yato przygotowywał się do pokonania potwora – wygłaszał swoją formułkę, przejeżdżał palcami po mieczu i wykonywał cięcie. Cudeńko.
Jeśli ktoś jeszcze nie oglądał, a szuka krótkiej serii okraszonej fantastyką, wartką akcją i humorem, mogącej także wzruszyć i zachwycić grafiką, to polecam.

A tu wspomniane AMV:

10 uwag do wpisu “Noragami

  1. Wydaje mi się, że końcówka anime dość mocno odjechała od mangowego pierwowzoru? Osobiście czaję się i ślinię, że ktoś to wyda po polsku, bo mangi papierowe mnie rozpuściły i teraz skanlacje mnie bolą ;D
    I chyba dlatego ta końcówka była taka jaka była – jakoś zakończyć sprawę należało, więc sru, walniemy filler i tadam! Można serię skończyć, a jednocześnie zostawić otwartą na ewentualny drugi sezon…

    Lubię to

    • Tak, końcówka to wymysł twórców anime – właśnie ten wątek, który wydawał mi się taki „upchany”. Ten drugi bóg wojny/śmierci (czy czego on tam był), z którym Yato walczy na końcu, w mandze nie występuje.
      A tytuł jak najbardziej wart wydania, też czekam, że może ktoś w końcu zdobędzie licencję 🙂

      Lubię to

            • Już któryś raz spotykam się z opinią o nieterminowości JPF-u i zupełnie nie pokrywa się to z moimi obserwacjami. Fakt, że nie siedzę w fandomie od bardzo dawna, a polski rynek mang śledzę uważnie dopiero od kilku miesięcy, ale przez ten czas JPF wydało wszystko zgodnie z grafikiem. The Breaker z Yumegari miał 4-5 miesięczną obsuwę (inne tytuły od nich chyba też), poza tym nie lubię sposobu prowadzenia zapowiedzi przez Studio JG – niby wszystko też wychodzi zgodnie z planem, tylko ten plan zmienia się co parę dni.

              Lubię to

              • Nie wiem jak JG. Bardzo terminowe jest Waneko – raz widziałam u nich obsuwę, i to tylko dlatego, że musieli cały nakład oddać do drukarni do poprawki, a i wtedy to była kwestia kilku dni. JPF… Cóż, bodajże czwarty (albo trzeci) tom Tytanów miał być w grudniu, przesunęli go na luty. Dwa miesiące obsuwy. Ja rozumiem tydzień, nawet dwa, ale dwa miesiące?
                JPF ma dwóch tłumaczy – jednego od Naruto i Dr Slumpa, a drugiego od całej reszty. Ja się zastanawiam, czy biedny pan Dybała ma czas spokojnie popierdzieć w stołek…

                Lubię to

                • O, to obsuwa Tytanów jakoś mi umknęła (pewno i tak wtedy nie miałam kasy, więc data wydania aż tak mnie nie interesowała, a dokładne daty zapowiedzi zaczęłam śledzić dopiero w połowie grudnia, kiedy założyłam dział Zapowiedzi).
                  A jakby Dybała nie dawał rady, to zatrudniliby kogoś jeszcze. Widać jeśli nie ma sytuacji kryzysowych, to wyrabia na czas:)

                  Lubię to

Skomentuj

